játékszabály
Djeco társasjáték: Cacophony - Micsoda hangzavar! DJ08436_x000D_
Ajánlott életkor: 4-8 év_x000D_
Játékosok száma: 2-4 fő_x000D_
Játék idő kb.: 10 perc_x000D_
A boboz tartalma: 1 db játéktábla, 12 db fatörzs (zöld hengerek), 12 db lomb-kártya, 1 db vándor – bot, 1 házikót ábrázoló kártyalap, 1 macska-kártya, 10 állat-kártya, 1 fekete leskelődés-gátló szemmaszk_x000D_
A játék célja: a „vak” játékosnak a játékostársak segítségével le kell szednie a cicát a fa tetejéről és be kell érnie a házba_x000D_
_x000D_
A játék előkészítése: tegyétek a játéktáblát az asztal közepére. A fatörzseket állítsátok a tábla által jelölt helyekre. A lomb-kártyákat és az állat-kártyákat keverjétek össze_x000D_
A játék menete: kezdjen a legfiatalabb játékos. Vegye fel az állat lapok közül a felső négyet és tegye a lapokat egyesével – neki tetszőlegesen – a játéktábla négy oldalához. Most jól jegyezze meg, hogy melyik állat a tábla mely oldalánál áll. Aztán fel kell vennie a szemkötőt. (a játék folyamán minden egyes játékkörben más-más játékosnak lesz bekötve a szeme)_x000D_
A többi játékos titokban eldönti, hogy melyikük fogja azoknak az állatoknak a hangját utánozni., melyek a tábla négy oldalánál láthatók. _x000D_
- ha két játékos játssza a játékot: akkor a ne bekötött szemű játékos utánozza mind a 4 állat hangját_x000D_
- ha hárman játszotok: a két nem bekötött szemű játékos egyenként 2-2 állatot utánoz_x000D_
- ha négyen ültetek le játszani: 2 játékos egy-egy állatot utánoz, a harmadik 2 állat hangját adja_x000D_
- ha öten vagytok: minden játékos (a bekötött szemű játékos kivételével) egy-egy állathangért felelős_x000D_
A játékosok a ház kártyát a tábla egyik tetszőleges oldalához teszik – természetesen úgy, hogy azt a bekötött szemű társuk meg ne lássa!_x000D_
Ha ezzel készen vagytok, tegyétek a fatörzsekre a lombot. Az egyik lombban üldögél a megmentésre váró macsek – természetesen ezt is tegyétek a soron következő fatörzsre (összesen 12 fát kell „lombosítanotok”)._x000D_
A vándorbotot illesszétek óvatosan a tábla közepére (a táblán jelölve van a kezdés helye) – vigyázva, nehogy valamit leverjetek! Adjátok a bot végét a bekötött szemű játékos kezébe._x000D_
A „vak” játékos feladata, hogy a vándorbotot abba az irányba mozgassa, amerre a _x000D_
játékostársak az irányt mutató állat hangját utánozzák. A játékosok csak annak az állatnak a hangját utánozhatják, amelyekben a játék elején megállapodtak._x000D_
Példa: ha a macska megmentésének érdekében a vándorbotnak jobbra kell mozdulnia és a tábla jobb oldalán a kacsa képe látható, akkor annak a játékosnak kell hápogni, aki feladata a „vándorbotot” a jobb irányba való elmozdulásra ösztökélni._x000D_
Figyelmeztetések:_x000D_
1. a játékosok nem kommunikálhatnak egymással. A cél minden esetben az, hogy a bekötött szemű játékos megtalálja és leverje a fáról a macskát; a botot tartó játékosnak ezen cél elérésében kell a játékostársaknak állathang-utánzással segíteni_x000D_
2. hangosabban és gyorsabban kiáltva az adott irányban álló állat hangját a játékos ösztönözni lehet az adott irányban való gyorsabb mozgásra_x000D_
3. az új állathang bekiabálása irányváltoztatást jelöl_x000D_
4. ha a bekötött szemű játékos nem az elhangzott állathang irányába mozgatja a botot, a játékostársak szamárbőgéssel (iááá) jelzik tévedését_x000D_
5. ha a bekötött szemű játékost arra szeretnék rávenni, hogy átlósan mozgassa a vándorbotot a táblán, akkor megengedett, hogy egyszerre két játékos utánozzon állathangot_x000D_
_x000D_
Ha a bekötött szemű játékosnak sikerül megmentenie a macskát a fa tetejéről (azaz levernie a macskát ábrázolólapot a törzsről), a játékostársak ezt nyávogással jelzik (miáááuuu). Ekkor azonban még nincs vége a játékkörnek; a vándorbotot minél hamarabb a házba kell juttatni._x000D_
Figyelem: a bekötött szemű játékosok 1 db lombot büntetés nélkül leverhetnek - ilyenkor a játék tovább folytatódik!_x000D_
_x000D_
A játék vége: _x000D_
minden játékos nyer, ha a bekötött szemű játékosnak sikerül megmentenie a macskát és eljutni a házba._x000D_
mindenki veszít, ha:_x000D_
- a bekötött szemű játékos másodszorra is lever egy lombot (amelyen még mindig nem a macska van)_x000D_
- ha a bekötött szemű játékos úgy jut ki az erdőből (a tábláról), hogy nem érinti a házikót_x000D_
Játékvariáció kisebb gyermekek számára: állítsunk kevesebb fát az erdőbe, vagy csak a 3. lomb lelökése jelentse a játék végét._x000D_