Mars terraformálása játékbemutató
A Mars Terraformálása társasjáték bemutatása
A Mars Terraformálása társas egy 2300. körül játszódó stratégiai, civilizációs, sci-fi játék, de a játék szerzője külön felhívta a figyelmet, hogy a játékmenetben véghezvitt történések valós időben,napjainkban is véghezvihetőek, megvalósíthatóak, a tudományos háttér jelenleg is rendelkezésünkre áll. Az amerikai Mars Társaság elnöke , Dr Rubert Zubrin úr kapott egy tiszteletpéldányt, amit azzal hálált meg, hogy ő írta az ajánlót, ami a játék dobozán olvasható. Azért ez nem kis dolog... A játék megálmodója egyébként Jacob Fryxelius , akinek családja nem kicsi : 9 fiú és 6 lánytestvére van . A srácok közül páran persze besegítettek, tulajdonképpen közös a project, a Fryxgames egy családi vállalkozás.
Játék menete:
Mindenki egy nagyvállalatot irányít , a cél: lakhatóvá tenni a vörös bolygót. Kutatásokkal, fejlesztésekkel kell jó eredményeket elérnünk, de riválisaink is ugyanezt teszik a saját módszereikkel. A játék nagy része ezen fejlesztések véghezviteléről szól. Van olyan játékos, aki városépítésben jártas, a másik inkább az űrkutatásban jeleskedik, ki-ki a saját stratégiája mentén igyekszik a célig eljutni. A véletlenszerűen felhúzott kártyák miatt nincs két egyforma játék, még akkor sem, ha mindenki ugyanazokat a vállalatokat irányítja. Ezért a játékot szinte lehetetlen megunni.
A játék mindenki számára két táblán fog zajlani. Egyrészről a közös pályán, ami maga a Mars. Itt található az állandóan végrehajtható akciók listája, a Terraformálási Ráta számlálója (győzelmi pont és körönkénti pénztermelés), az egyéni célok listája (ezekkel is extra győzelmi pontokhoz juthatunk a játék végén), valamint a különböző feladatok skálája (a levegő oxigén tartalmának a %-os számlálója, valamint egy hőmérő) és az utolsó feladat, a kilenc óceán lapka. A másik játéktér a játékosok személyes táblája. Ezen a hat különböző erőforrásunkat és azok termelését tudjuk kezelni. A játékot 10-10 lappal kezdjük, amiknek darabját 4M€-ért tudjuk a kezünkbe venni. Minden forduló elején 4-4 lapot húzunk, amit szintén további 4M€-ért vehetünk magunkhoz. Minden kártyának van költsége, amit kijátszáskor ki kell fizetni. A kártyák zömének vannak bizonyos megkötései; minimális/maximális oxigén% vagy hőmérséklet, hány óceán legyen lent, vagy hogy milyen lerakott ikonjaidnak kell lennie a kijátszott kártyáidon. A játék addig tart, amíg az oxigén , és az átlaghőmérséklet el nem éri a skála tetejét, és mind a 9 óceán lap le nem kerül a Marsra.
A siker titka a kártyák okos sorrendben történő, ügyes kijátszásában van. A játék addig tart, míg minden feladat teljesül, és az nyer, aki a legtöbb pontot szedi össze.
A játék sikerének titka, hogy nem bonyolult a játékmenet, kezdő társasozók is belevághatnak bátran, gamereknek - a kiegészítőkkel- igazi ínyencség. Aki pedig vonzódik a tudományos, sci-fi jellegű civilizáció építős témájú játékokhoz , az is biztosan beszerzi.
Aki azonban nem elégszik meg egy idő után az alapjátékkal, azoknak ajánljuk a kiegészítőket, összesen ötöt. / Távoli gyarmatok, Kezdetek, Hatalmi játszma, Hellas & Elysium, Vénusz / Ezek új feladatokat, projekteket , új vállalatokat visznek be a játékba , ami így egyre komplexebbé, változatosabbá , összetettebbé válik a játékosok nagy-nagy örömére.