"Találd ki" , vagy "ki vagyok én" típusú játék kártyajáték formájában, kettő, három, de akár négy játékos részére is!
DJECO kártyajáték: OUDORDODO – logika, megfigyelés, memória
A játék célja: Elsőként megnyerni 5 zsetont.
Játékszabály: A kártyákat rakjuk szét az asztalon, felfelé fordítva. A játék az óramutatóval megegyező irányban halad. A legfiatalabb játékos kezd, ő lesz a játékmester. A többiek elfordulnak, amíg a játékvezető elrejti a Dodo-t az egyik kártya alatt. A következő játékos feltesz egy kérdést. Pl: Dodo egy bajuszos álattal alszik? A játékmesternek igen-nel, vagy nem-mel kell válaszolnia. - Ha a válasz igen, akkor a játékos, aki feltette a kérdést, felfordítja a nem bajuszos állatokat. - Ha a válasz nem, akkor felfordítja a bajuszos állatokat. Azután szerencsét próbál és megpróbálja eltalálni a Dodo helyét, akár találomra. Ha nem találta meg a Dodot, akkor a következő játékos tesz fel egy kérdést, stb. Aki Dodot talál, nyer egy zsetont. Ha egyik játékos sem találta meg a Dodot, a játékvezető nyer egy zsetont.
Találd ki, hogy hol alszik Dodo, a kismedve. Ha sikerül a megfelelő kérdéseket feltenni, és minél több lapot kizárni a játékból, könnyebb megtalálni a macit.Ajánlott életkor: 4 éves kortólJátékosok száma: 2- 4 játékosA játék tartalma: 50 lap - 24 kártya, 16 zseton, 10 «Dodo» (maci) lapA játék célja: Elsőként megnyerni az 5 zsetont.Játékszabály: A kártyákat rakjuk szét az asztalon, felfelé fordítva. A játék az óramutatóval megegyező irányban halad. A legfiatalabb játékos kezd, ő lesz a játékmester. A többiek elfordulnak, amíg a játékvezető elrejti a Dodo-t az egyik kártya alatt. A következő játékos feltesz egy kérdést. Pl: Dodo egy bajuszos álattal alszik? A játékmesternek igen-nel, vagy nem-mel kell válaszolnia. - Ha a válasz «igen», akkor a játékos, aki feltette a kérdést, felfordítja a nem bajuszos állatokat.- Ha a válasz «nem», akkor felfordítja a bajuszos állatokat.Azután szerencsét próbál és megpróbálja eltalálni a Dodo helyét, akár találomra. Ha nem találta meg a Dodot, akkor a következő játékos tesz fel egy kérdést, stb. Aki Dodot talál, nyer egy zsetont. Ha egyik játékos sem találta meg a «Dodot», a játékvezető nyer egy zsetont. A következő játékos lesz a vezető és elrejti a Dodo-t, stb.Egyéb verziók, a játékosok életkorától függően:- kicsiknek: kevesebb számú játékkártyával, a lehetséges kérdések számát növeljük.- Nagyobbaknak: ne fordítsuk fel a lapokat, amint haladunk az adott információkkal előre, hagyatkozzanak a játékosok a memóriájukra.Ki nyer ? Aki elsőként nyer meg 5 zsetont megnyeri a játékot