A Király dilemmája egy interaktív narratív játékélményt kínáló társasjáték, melyben a számtalan elágazó történetvonal sokféle végkifejlethez vezethet. A játék mechanikájának alapját az eseménypakli folyton változó tartalma biztosítja.
A játékosok nemesi házakat irányítanak az Ankist Királyságban. Minden körben húztok egy kártyát a dilemma-pakliból, majd megismeritek a lassan kibontakozó történet egy újabb elemét. A kártyák mindegyike egy problémával szembesíti a Tanács tagjait, melyet meg kell oldaniuk a király nevében. Mivel a király belső körének tagjai vagytok, így a döntésetek meghatározza majd, milyen irányt vesz a történet menete és mi lesz a királyság sorsa. Minden esemény csak egyszer következhet be: ekkor megvitathatjátok az érveiteket és alkudozhattok más játékosokkal, ám végül döntést kell hoznotok, mely meghatározza az esemény kimenetelét, valamint így léphettek tovább a történet egy új szálán, mely újabb eseményeket nyit meg.
Működtetnetek kell a királyságot, ám eközben igyekeznetek kell a legtöbb előnyt szerezni a házatok számára. Ez a hatalmi viszály háborúba, éhínségbe vagy lázadásba vezetheti a királyságot, de akár jólétet és gazdagságot is hozhat. Mindez csak a döntéseiteken múlik! Ám ami jó lehet a királyságnak, nem feltétlen lesz jó a házatoknak.