Szuper Farmer társasjáték bemutatása

Szuper Farmer társasjáték bemutatása


Léteznek olyan társasjátékok, amelyeken egyszerűen nem fog az idő, a mai napig kedvencek maradtak, és még mindig komoly eladási példányszámokat produkálnak. Ilyen a Monopoly, a Catan telepesei, a Carcassonne, vagy az Alhambra.

Az alábbiakban egy olyan társasjátékot mutatok meg, amelynek szintén ott a helye a fent megemlített klasszikusok között. A játék címe: Szuper Farmer , ami egy családi , stratégiai társasjáték ami 7 éves kortól már igazi játékélményt nyújt.

A játék különlegessége, hogy egy lengyel matematikus( Karol Borsuk ) találta ki, a matematika törvényszerűségeit figyelembe véve, a második világháború idején Varsóban. Valószínűleg ő találta fel a játék egyik kellékét, a 12 oldalú dobókockát is. A játék világsikere miatt különféle verziók láttak napvilágot: a kompakt méretű Szuper Farmer Midi, az utazós, kisméretű Szuper Farmer Mini, és létezik egy UFO Farmer játék is , ahol a játékosok űrlényeket személyesítenek meg, és itt a cél a jószágok elrablása, nem pedig a megvédésük.

A Szuper Farmer alapkoncepciója, hogy a játékosok farmot irányítanak, ahol különböző állatokat kell tenyészteniük: nyulakat, juhokat, teheneket és lovakat. A cél, hogy elsőként gyűjtsenek össze minden fajtából egyet, ám a játék tele van váratlan fordulatokkal. Két dobókocka dönti el, hogy a farmod bővül-e új állatokkal, vagy esetleg vadállatok, például rókák vagy farkasok támadják meg a birtokodat, és elrabolják az állatokat.

Míg a kockadobások meghatározzák a véletlenszerű játékmenetet, a játékosoknak okosan meg kell tervezniük, hogyan cserélik el vagy védik meg állataikat. A kutyák például fontos szerepet játszanak a farm védelmében, hiszen a farkasok ellen csak ezekkel tudsz védekezni.

A játékszabály röviden:

Kezdés: Minden játékos 1 nyúllal kezdi a játékot. Az első játékos dob a kockákkal, majd a többi játékos az óramutató járásával megegyező irányban következik.

Kockadobás:
A kockákon az alábbi állatok találhatók:
Nyúl
Juh
Tehén

Róka
Farkas

A dobás eredménye határozza meg, hogy a játékos milyen állatokat kap, vagy milyen veszélyekkel kell szembenéznie.

Állatok gyűjtése:

Nyúl: Minden 2 nyúl esetén a játékos 1 új nyulat kap.Juh: Minden 2 juh esetén a játékos 1 új juhot kap.Tehén: Minden 2 tehén esetén a játékos 1 új tehenet kap.Ló: Minden 2 ló esetén a játékos 1 új lovat kap. A játékos állatait nyilvántarthatja kártyákkal vagy jelölőkkel. Az új állatokat a játékos azonnal begyűjti és használhatja a következő körben.

Állatok cseréje:

A játék során a játékosok cserélhetik az állataikat más fajtájú állatokra. Az alábbi cserearányok érvényesek: 6 nyúl = 1 juh2 juh = 1 tehén3 tehén = 1 ló

Veszélyek:  Róka és Farkas

Róka: Ha rókát dobsz, akkor az összes nyulat elveszíted, kivéve, ha van egy kis kutyád, ami megvédi őket.Farkas: Ha farkast dobsz, akkor minden állatodat elveszíted, kivéve, ha van egy nagy kutyád, ami megvédi a farmodat.

Kutyák használata :

A kutyák megvédik a farmot a ragadozók támadásaitól: Kis kutya: Megvéd a róka támadásától, és cserébe le kell adni a kutyát.Nagy kutya: Megvéd a farkas támadásától, és szintén le kell adni a kutyát.

A játék vége:
A játék akkor ér véget, amikor egy játékos összegyűjti mind a négy különböző állatot (nyúl, juh, tehén, ló). Az a játékos lesz a győztes, aki elsőként éri el ezt a célt.



Webáruház készítés