Asszociációs, kommunikációs társasjáték ajánló
A kommunikációs, asszociációs társasjátékok akkor kezdtek divatba jönni, amikor megjelent a Dixit. Ez már 12 éve volt, ennek a játékkategóriának folyamatosan nő a rajongói tábora, a játékfejlesztők pedig igyekeznek kielégíteni az igényeket. Ma már számos hasonló játékkal játszhatunk, van amelyik a képek asszociációjára épít, van amelyik a játékosok közti kommunikációra. Egy dolog azonban mindegyikben közös : a játékostársunk gondolataiba kellene belátnunk, ki kell találnunk,vagy legalább sejtenünk kell vajon mi járhat a fejében, és ennek függvényében kell meghozni a döntéseinket az épp aktuális játékban.
Az alábbiakban olyan társasokat ajánlok, amelyek ennek a kategóriának legjobbjai.
1. Mysterium
Egyedülálló hangulatú, kooperatív, dedukciós-asszociációs játék! Bízz a szellemben, hallgass az ösztöneidre, és oldd meg a rejtvényt! Rejtélyes gyilkosság történt az ősi kastélyban. A tettes semmi nyomot nem hagyott maga után, a rendőrség tehetetlen - az ügy felgöngyölítése a játékosokra vár! Egyikük, az áldozat szelleme festett álomkártyákat ad a társainak, akik, mint tapasztalt médiumok, egymást segítve próbálnak meg rájönni, hogy a felkínáltak közül ki, melyik eszközzel és hol követte el a gyilkosságot?
Két csapat verseng egymással, melyikőjük talál meg hamarabb három pontot a képek alkotta Amsterdam-ban. A csapatjelző bábu csak egyet vagy kettőt léphet, attól függően, egy vagy két kártyát kaptak-e utalásként. A játék nincs körökre bontva, így az a csapat nyer, amelynek a vezetője hamarabb talál összefüggést a célterület és a 10 felcsapott kép között, illetve hogy a csapat milyen hamar jön rá, hova kell lépniük.
3. Álmodj velem
Ebben a társasjátékban a játékosok egyike az álmodó szerepét ölti magára, míg a többiek álommanók, tündérek és mumusok lesznek. Az álmodó szemét eltakarják, és csak a többiek látják, milyen képkártya van a pakli tetején. Mindenki tesz egy utalást a képre: a mumusok célja, hogy megtévesszék az álmodót, a tündéreké az, hogy segítsék, az álommanók pedig igyekeznek egyensúlyt teremteni. Az ügyes álmodó történetbe is tudja foglalni, milyen képeket „látott álmában”. Magával ragadó és gyönyörű asszociációs partijáték.
Talán a megélt csaták dicső emlékei, vagy a gondtalan tánc szerelmed oldalán, tán a búcsú, a gyász, vagy pont a nevetés, a csillagok állása, vagy a pengő líra dallama... ki tudja mi, de megihletett. Homlokon csókolt egy játékos múzsa. Mutasd hát meg, mi az... mi a kapott kártyán virít! Múzsaként az lesz a feladatod, hogy rávezesd a csapatodat, a 6 kártya közül melyik remekművet kaptad a másik csapattól. Hogy a feladat még mókásabb legyen, egy Ihlet kártyát is fogsz kapni, ami megszabja, milyen módon adhatsz sugallatot a csapattársaidnak: egy könyvcímmel, egy rovar nevével, egy hárombetűs szóval - vagy éppen hangutánzó szóval, esetleg tánccal! 84 gyönyörűen illusztrált kártya és 50 vidám kihívást jelentő Ihlet kártya garantálja, hogy mindenki jól szórakozzon a múzsa, miközben csapata megpróbálja kitalálni, melyik kártyára utalt segítőjük, és a riválisaik is, akik álnok módon a legjobban összetéveszthető kártyát adták a múzsának.
5. Álarcosbál
A kavalkádban vajon ki tudod kitalálni, melyik maszk alatt ki rejtőzik? Az Álarcosbálban minden játékos kap egy szereplapot de ezek úgy cserélődnek, mint egy karneválon a maszkok! Ha valaki azt állítja: ő a Bíró, kétségbe lehet vonni a szavát, és mindenkinek, aki tévesen hitte magát Bírónak, fizetnie kell veszít a pénzéből. De vajon mi történik, ha valaki tévesen Tolvajnak, Boszorkánynak vagy Királynak mondja magát? Fergeteges partijáték, amelyben 13 karakter maszkja mögött blöffölhetünk.
6. Szócsapdák
A Szócsapdák egy mókás asszociációs csapatjáték, amelyben két csapat versenyzik, melyik jut hamarabb a kazamata utolsó üregébe. Hogy a másik csapat ne előzze meg őket (könnyen), a termeket megnyitó szót körülbástyázzák tabuszavakkal.
7. Kódfejtő
A Kódfejtő egy asszociációs partijáték, amelyben két csapatvezető küld a saját csapatának körönként egy háromszavas üzenetet, amely mindig más sorrendben utal a négy kulcsszó közül háromra. Az üzenetnek egyértelműnek kell lennie a saját csapat számára, de ahhoz elég homályosan kell utaljon a kulcsszavakra, hogy az ellenfél ne tudja megfejteni az üzenetet.
8. A Detektív Klub
Dixit kedvelők figyelmébe ajánljuk!
Megfigyelés és elterelés, rengeteg lehetőség és gyönyörű kártyák - ha a képes asszociáció a te műfajod, és bejönnek azok a parti játékok, amikben blöffölni kell, akkor ne is keress tovább..
9. Túlvilági történetek
A Túlvilági történetek egy kompetitív dedukciós partijáték, amelyben a játékosoknak különböző bűntények körülményeit kell feltárniuk. Miközben az egyik játékos a szellem szerepébe bújik, a többiek nyomozókat alakítanak. Paranormális képességeiket felhasználva a nyomozók kérdéseket tehetnek fel a szellemnek a bűntényről – minden feltett kérdésre szellemhez illő módon válaszol. Kötelek elrendezésével, tarotkártyák kijátszásával, szellemidéző tábla segítségével, egy nyomozó kezét fogva rajzolással és még sok más módon! Melyik nyomozónak sikerül a leghamarabb megoldania a rejtélyt?
A leírásokban a piros címre kattintva a termékoldalra jutsz.